Son Pax

Seu de la Fundació Illes Balears, Son Pax es troba a la carretera de Sóller, km 4 de Palma. Es tracta d'una figura catalogada per l'Ajuntament de Palma amb un grau de protecció integral.

Son Pax és el clàssic exponent de la possessió mallorquina. Tota la finca, fundada l'any 1398, representa avui un racó de la història de Mallorca enmig d'una ciutat moderna.

*Data d'adquisició: 10 de novembre de 1989.

A Son Pax trobem constància de com es va organitzar la societat mallorquina fins ben entrat el segle XX:

Casa noble, casal d'hostaler, estaques convertides actualment en sales d'exposicions, cobert on s'exhibeixen els estris de pagès trobats a la finca i restaurats, estances i cobertes destinades a donar allotjament al personal que realitzava les tasques agrícoles que avui es destinaven. per a biblioteca i sales multifuncionals.

A les terres agrícoles es conreen tarongers, llimoners, magraners, oliveres, nogueres, figueres i garrofers.

Rehabilitació