Són Pax

Seu social de la Fundació Illes Balears, Son Pax està ubicat a la carretera de Sóller, km 4 de Palma. És figura catalogada per l’Ajuntament de Palma amb grau de protecció integral. Mapa

Son Pax és el clàssic exponent de la possessió mallorquina. Tota la finca, constituïda l’any 1398, avui representa un racó de la història de Mallorca enmig d’una ciutat moderna.

*Data d’adquisició: 10 de novembre de 1989.

A Son Pax hi trobam testimoni de com s´organitzava la societat mallorquina fins ben avançat el segle XX:

Casa nobla, casa del posader, vaqueries actualment convertides en sales d’exposicions, la clastra on estan exposats els estris de conreu trobats a la finca i restaurats, habitacles i sostres destinats a donar allotjament al personal que realitzava les feines de conreu que avui en dia estan destinats a biblioteca i sales multi funcionals.

Als terrenys agrícoles s’hi mantenen els cultius de tarongers, llimoners, magraners, oliveres, noguers, figueres i garrofers.

Són Pax en l'actualitat

Són Pax Rehabilitació