Add Your Heading Text Here

Inauguració de l’Espai d’Interpretació de les Torres de Defensa al Castell de Sant Elm (Andratx)

El passat 11 d’abril de 2014 es va inaugurar al Castell de Sant Elm l’Espai d’Interpretació de les Torres de Defensa de Mallorca.

L’acte va comptar amb la presència del Sr. Pere Muñoz (Lucus Gestió d’Espais i Natura), el Sr. Àngel Aparicio (President del Grup d’Estudi de Fortificacions de Balears), el Sr. Llorenç Suau (Batalla d’Andratx) i el Sr. Gabriel Cañellas Fons (President de la Fundació Illes Balears), entre altres personalitats i membres de la Fundació.

El Castell de Sant Elm pertany a la Fundació Illes Balears i està gestionat per Lucus, SL L’immoble ha sofert recentment una important i acurada rehabilitació i el gerent se’n cuida i promou l’ús cultural i turístic. Tot plegat amb l’objectiu de promoure les visites a un dels edificis històrics més singulars de la costa sud de la Tramuntana mallorquina.

A la torre s’ha inaugurat l’espai de visitants, en el qual un conjunt expositiu permet conèixer in situ la història del Castell, la pirateria i altres fets del passat que fan del Castell de Sant Elm un lloc únic.

Aquest nou conjunt del museu és senzill i consta de 10 panells gràfics (imatges i text en 4 idiomes), 1 aparador amb objectes relacionats amb les torres i un diorama. Tot això s’ha instal·lat a l’interior de la torre, sense alterar ni cobrir tots els elements arquitectònics de valor patrimonial. L’espai pot ser visitat per grups amb inscripció prèvia.