REFORMA DE LES ASPES DE L’ANTIC MOLÍ DE LA MOLA, FORMENTERA

Tot i la difícil situació econòmica que travessa, la Fundació va centrar tots els seus esforços, durant el 2020, en el manteniment dels seus immobles perquè, quan puguin tornar a obrir al públic, ho facin amb seguretat.

Una de les seves prioritats ha estat el Molí Vell de la Mola. Dues de les sis antenes estaven en mal estat per estar a l'aire lliure i exposades al vent. Es va considerar la necessitat de fer una restauració a fons. Amb les primeres accions preparatòries, una d'aquestes antenes es va trencar i n'ha arrossegat altres dues, per la qual cosa es va decidir desmuntar tot el conjunt de pales i renovar-lo.

Els treballs de restauració s'havien de fer respectant en la mesura del possible les tècniques i materials característics de la maquinària original del molí; per això la Fundació va encarregar aquests treballs a Jaume Escandell i Francesc Torres 'Moliner', persones amb coneixements i experiència en accions similars, i que prèviament havien treballat juntament amb l'últim moliner, Joan Torres Mayans 'Moliner', en la restauració d'altres molins de les Pitiüses.

IMG-20210113-WA0009-768x1024