EL CONSELL INSULAR D’EIVISSA COMPRA CAN ROS

Davant la dificultat de seguir cobrint les despeses de manteniment del casal Ca Ros, Santa Eulària des Riu, que acull el Museu Etnogràfic d’Eivissa, la Fundació decideix vendre’l al Consell Insular d’Eivissa. Tant la consellera de Cultura, Educació i Patrimoni, Sara Ramón, com la Fundació, han decidit adoptar aquesta decisió per garantir la continuïtat de les funcions del museu i garantir la conservació d’aquest poble rural de 300 anys d’antiguitat, declarat Bé d’Interès Cultural. amb la categoria de Conjunt Històric des de 1952.

Recordem que la Fundació Illes Balears va adquirir Can Ros el setembre de 1991, en estat ruïnós. Després de la seva àrdua rehabilitació, la casa es va obrir al públic i es va oferir al Consell Insular d’Eivissa com a seu del museu dedicat a exposar la cultura eivissenca, recordar les seves tradicions i educar els joves fent-los valorar el llegat cultural.